The Virgin Diaries (2002)

Alternatieve titel: Dagboek van een Marokkaanse Maagd

België
Documentaire

geregisseerd door Jessica Woodworth

Vlak voordat ze uitgehuwelijkt wordt, doorbreekt een jonge Marokkaanse vrouw (Fatiha) alle taboes en onderneemt ze een bijzondere zoektocht naar antwoorden op levensvragen over seks, kuisheid en de islam. In deze zoektocht wordt ze vergezeld door haar vriendin, de Amerikaanse documentairemaakster Jessica Woodworth. Samen maken ze een reis door Marokko op zoek naar antwoorden. Het voert hen langs oude islamscholen, kamelenmarkten en de dokterspraktijken in de steden.

kappeuter (moderator)
De film was in 2002 een van de drie genomineerden voor IDFA's First Appearance Award.