Follow Me! (1972)

Alternatieve titel: The Public Eye

geregisseerd door Carol Reed
met Mia Farrow, Topol en Michael Jayston

Een nette Britse bankier huurt een ietwat vreemde privé detective in om zijn vrouw te volgen die hij verdenkt van overspel. De vrouw wordt bewust van de detective, en leidt hem door Londen in een soort van spel. De aandacht die ze krijgt van de detective is precies wat ze mist in haar leven. De detective vertelt de bankier dit en daagt hem uit om haar gelukkiger te maken.

Goeie film waarin een man een privé-detective inhuurt om zijn vrouw te schaduwen. Het duurt even voordat de film goed op gang komt, maar het wordt gaandeweg wel steeds beter. Vanwege de flashbacks kijkt het wel gemakkelijk weg (ondanks dat het nogal dialoog-gedreven is). Mooie muziek en mooie beelden van het Londen van begin jaren '70. Een kleine 3.5 sterren.