Der Trip - Die Nackte Gitarre 0,5 (1996)

Duitsland
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Wolfgang Büld
met Thomas Kuhn, Esther Schweins en Hansi Jochmann

De getalenteerde muzikant Dieter (Thomas Kuhn) is tot groot ongenoegen van zijn hippie-ouders niet succesvol in de liefde. Na zijn eerste kus met Petra (Esther Schweins) reist hij onder vreemde omstandigheden terug in de tijd naar het jaar 1972. Daar loopt hij niet alleen zijn ouders tegen het lijf, maar ook zijn inmiddels grote liefde Petra (Esther Schweins).

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Mislukte, niet grappige, slecht geacteerde, warrige en onlogische satire ( ). Twee goede grappen houden de film van de 0,5* af.
> 1*

avatar van stephan73
Ik ben meestal wel te porren voor een leuke (grappige) Duitse komedie, maar soms komt er dan een film langs die dat dus niet is.
Der Trip is een flauwe, onzinnige film die voor komedie door moet gaan. maar nergens een geslaagde grap bevat.
De hoofdrolspeler is rampzalig en de actrices lijken alleen gekozen te zijn omdat ze er leuk uitzien en graag uit de kleren gaan.
Het plot zit boordevol gaten en de momenten dat onze "held" in zingen uitbarst zijn te pijnlijk voor woorden.

Een cijfer geven werd me gelukkig wel heel makkelijk gemaakt, gewoon de titel gebruiken!

1/2*