Dog Days Dream (2005)

Alternatieve titel: Hayabusa

Japan

geregisseerd door Masahide Ichii
met Kuniaki Namakura, Ayako Moriya en Yoshikazu Ebisu

Een jong en arm stel probeert in een kleine huurkamer een lange, hete zomer door te komen. Ze hebben van alles te weinig en dus ook geen geld voor de aanschaf van een airconditioner. Vooral het gemis van dit verkoeling brengende apparaat wordt in de zinderende kamer steeds meer een obsessie. De jongeman haalt papier op voor een recyclingbedrijfje en verdient met dit weinig aantrekkelijke werk nagenoeg niets. Zijn vriendin werkt in een Koreaans barbecuerestaurant. Je zou denken dat ze dan in ieder geval te eten hebben, maar haar gierige baas laat haar zelfs de restjes niet meenemen. Als de man het zat wordt om in de hitte papier te sjouwen en de vrouw vanwege een misverstand wordt ontslagen, begint hun schamele bestaan steeds absurdere vormen aan te nemen.