Kill or Cure (1962)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Mystery

geregisseerd door George Pollock
met Terry-Thomas, Eric Sykes en Dennis Price

Een detective wordt naar een kuuroord gestuurd en stuit hier op allerlei vreemde gebeurtenissen. Als er iemand vermoord wordt, begint hij een onderzoek. Natuurlijk gaat dit niet zonder slag of stoot.

Leuk regisseur, die Pollock. Heeft erg fijne en komische misdaadfilmpjes gemaakt, met een heerlijke sfeer. Zo ook deze.

Ik vond deze toch een stuk minder dan de Murder/Marple films van dezelfde regisseur. Toch vind ik Terry-Thomas net zo leuk als Margaret Rutherford, maar op één of andere manier was deze film gewoon niet gedurfd genoeg ofzo. Daarbij was de spanning ver te zoeken en ook fotografisch is de film de mindere van de Murder-films. Al met al een wat tegenvallende score.