Tinpis Run (1991)

Frankrijk / België / Papoea-Nieuw-Guinea / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Pengau Nengo
met Leo Konga, Gerard Gabud en Rhoda Selan

Papa is de leider van een hoogvlaktestam in Papoea Nieuw-Guinea en stamt nog uit de oude beschaving. Als hij gaat werken voor een taxibedrijf waar hij per ongeluk eigenaar van wordt, ontstaat er een clash tussen de oude en nieuwe gebruiken. Hij moet zijn aandacht verdelen tussen het ondernemerschap en een uitbrekende stammenoorlog .

avatar van Mochizuki Rokuro
Dit is de eerste film die is gemaakt in Papua Nieuw Guinea. Ooit in Rotterdam op het filmfestival gedraaid. Trouwens sindsdien nooit meer gehoord van een tweede film uit PNG. Het Tinpis uit de titel betekent sardinenblikje en verwijst naar de bijnaam van taxi's aldaar.

kappeuter (moderator)
Mochizuki Rokuro schreef: