Siu Nin A Fu (2003)

Hongkong / Zuid-Korea
Actie / Drama

geregisseerd door Daniel Lee
met Hyun-joo Kim, Vanness Wu en Andy On

Tank is een gevierde ster en een wereldkampioen in martial arts. Wanneer Bond de onverslaanbare vechter Tank uitdaagt voor een gevecht weet hij dat hij in topvorm moet zijn. Getraind door een keiharde martial arts expert, leert Bond om zijn Thaise kickboxvaardigheden met diverse stijlen aan te vullen. Met zijn nieuwe vaardigheden denkt Bond het tegen Tank op te nemen.

avatar van dope
Dit is een soort tiener/kung-fu-film, de aktie is soms nog wel te pruimen, maar de rest is bagger. 2*

avatar van jstinissen
goede film alleen dat laaste gevecht zo voorspelbaar wat er ging gebeuren ik wist het al hehe 3.5

de film springt van de hak op de tak , slap aftreksel van andere vechtfilms, zoals bloodsport best of the best. af en toe wel leuke vecht scenes, erg voorspelbaar.

2.0

avatar van Martijn88
ik vond het echt meer dan bagger!!!!
Totaal niet de moeite waard om te gaan kijken!

avatar van Locutus
Wat een waardeloze film. Veel te weinig actie voor een vechtfilm en daarnaast was de actie ook nog slecht gefilmd (misschien wel ok voor de mtv generatie, maar ik werd er moe van). Daarnaast slechte muziek en slechte dialogen Alles leek wel opgelezen. Het verhaal was ook nog eens supervoorspelbaar. Als klap op de vuurpijl is er geprobeerd er een soort cult-film van te maken door de hoofdstukindeling die totaal onnodig was. Bah verspilling van tijd. 0,5*

avatar van witboek
Tegenwoordig zijn de meeste films een soort tijdverspilling. Je komt maar weinig kwaliteit tegen.

Zeer matige Lee.

Daniel Lee is een tijdje de weg serieus kwijt geweest. Deze film valt middenin deze periode. Het oogt allemaal zeer goedkoop voor z'n doen, het verhaaltje is aan de melige kant en de actiescenes kunnen de film absoluut niet redden.

Wie de genre elementen kan appreciëren krijgt een doorsnee filmpje voorgeschoteld. Combinatie van romantiek en actie die uitmondt in een lang finaal gevecht (je zou het niet verwachten). Jammer dat het camera werk wat te wensen overlaat tijdens de actiescenes en de romantiek iets te melig naar voren wordt gebracht.

On is op zich wel aardig vechter en laat ook wel wat zien als bad guy, maar het niet genoeg om de film te kunnen dragen. Gelukkig dat Lee een paar jaar later zou herrijzen want een kundig regisseur is het zeker, alleen doet hij z'n oeuvre maar weinig eer aan met dit type filler.