L'Isola del Gabbiano (1980)

Alternatieve titels: Seagull Island | The Secret of Seagull Island

1 stem

Italië / Verenigd Koninkrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door Nestore Ungaro
met Prunella Ransome, Jeremy Brett en Nicky Henson

Als het jonge blinde zusje van Barbara wordt vermist wijzen alle sporen naar het mysterieuze meeuweneiland. Barbara gaat dan ook op onderzoek uit en hoort een uiterst merkwaardig verhaal: op het eiland zou een jonge man wonen die zo verschikkelijk verminkt is dat hij alleen maar contact zoekt met blinde meisjes. Velen tekenen wijzen erop dat Barbara ongewenst is op het eiland, maar zij slaagt er in haar jongste zuster in een verborgen grot terug te vinden. De beide meisjes beramen een plan om te ontsnappen, maar pas dan toont de meester van het meeuweneiland zijn ware gezicht.