Gyeolhoneun Michinjishida (2002)

Alternatieve titels: Marriage Is a Crazy Thing | 결혼은 미친 짓이다 | 結婚은 미치다 짓이다

Zuid-Korea
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ha Yoo
met Woo-seong Kam, Jeong-hwa Eom en Won-sang Park

Jun-young en Yeon-hee zijn twee singles die beide wanhopig een partner proberen te vinden door middel van blinddating. Eenmaal samengekomen op een date heeft de man het gevoel dat hij zeker niet de enige is met wie de vrouw regelmatig uitgaat. En zelfs wanneer zij met een dokter trouwt blijven ze elkaar regelmatig zien.

avatar van JayLunar
Sober, cynisch en volwassen relatiedrama dat mij wel kon bekoren. Doet qua thematiek, sfeer en stijl sterk denken aan Hong Sang-soo, hoewel diens films wat luchtiger zijn.

Korzeling drama, dat niet echt van de grond komt en door de sikkeneurige houding van Jun-young (Woo-seong Kam) telkens in herhaling valt. Wat een irritante eikel!
De charmante Jeong-hwa Eom probeert er nog iets van te maken, maar is door het matige scenario ook kansloos.
Film had veel verfrissender kunnen en moeten zijn.