F.P.1 Antwortet Nicht (1932)

Alternatieve titels: F.P.1 Doesn't Answer | F.P.1 Fails to Reply

Duitsland
Sciencefiction

geregisseerd door Karl Hartl
met Hans Albers, Sybille Schmitz en Peter Lorre

Gedwongen door de beroemde vliegenier Ellissen (Hans Albers) realiseert de Lennartz Company een plan van zijn vriend Droste (Paul Hartmann): F.P.1, een gigantisch drijvend platform in de Atlantische Oceaan, waardoor langeafstandsvluchten beter mogelijk zijn. Ellissen is verliefd op Claire Lennartz (Sybille Schmitz), de erfgename van het bedrijf. Wanneer hij echter terugkeert van zijn reis om het platform voor de ondergang te behoeden, moet Ellissen ervaren dat hij Claire is kwijtgeraakt aan Droste.

avatar van Darbie
Misschien in 1932 Scienceficton, maar het 'drijvende platform' zag er uit als een vliegdekschip op grote steunberen zoals heden ten dage gebruikelijk is bij een booreiland.

[ oppervlakte: 150 x 500 meter, jaja .... er kon een vliegtuigje landen ]