The Joker Is Wild (1957)

Alternatieve titels: The Joker | All the Way

Muziek / Drama

geregisseerd door Charles Vidor
met Frank Sinatra, Mitzi Gaynor en Jeanne Crain

Joe E. Lewis (Sinatra) is een beroemde komiek en een getalenteerd zanger. Tijdens een aanslag op zijn leven verliest hij zijn zangvermogens. Jaren later sporen zijn vrienden hem op en proberen hem weer op het juiste spoor te brengen. Hierdoor ontmoet hij Letty Page (Crain). De twee worden verliefd en zij spoort hem aan weer komiek te worden. Maar Joe heeft problemen: door de aanslag op zijn leven is hij gokverslaafde en alcoholist geworden. Deze problemen besluit hij te gebruiken in zijn acts. Dit blijkt zakelijk een groot succes, maar het haalt zijn persoonlijke leven overhoop.

avatar van Dogie_Hogan
De film staat integraal op Youtube.

Dick2008
Sinatra speelt Joe E. Lewis, maar het lijkt bijna of hij zichzelf speelt, met zijn up and downs en vrouwen. Hij stond nu weer aan de top, tijdens zijn Capitol Records periode. Heb hem eigenlijk gekeken vanwege Mitzi Gaynor maar herkende haar nauwelijks. Verder met Eddie Albert.
Veel liedjes die leuk gepresenteerd worden door The Voice himself, verder niet zo bijzonder en wat te lang. Sinatra en Lewis waren vrienden van elkaar. 3.0/2.0