ad
  • 8.147.143 stemmen

How to Plan an Orgy in a Small Town (2015)

Komedie | 101 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Jeremy LaLonde

Met onder meer: Jewel Staite, Lauren Holly en Katharine Isabelle

• Google Play Bekijk via Google Play

Over How to Plan an Orgy in a Small Town

"What's a little sex between friends you've known all your life?"

Als tiener moest Cassie Cranston ooit opkrassen uit Beaver's Ridge, na een openbare vernedering. Nu keert de "dorpsslet" van weleer als succesvol sekscolumniste naar huis terug voor de begrafenis van haar moeder. De pittoreske Ridge blijkt nog altijd datzelfde oersaaie bastion van fatsoen en familiewaarden. Maar onder dat laagje vernis kronkelen de lusten heviger dan ooit en wanneer haar oude "vrienden" haar sexpertise willen inschakelen voor het organiseren van een orgie, ziet ze haar kans schoon. Wie wil er immers geen boek lezen over een stel hitsige weirdo's op het platteland?

imageimageimage

Bruce Buck

Chester O'Connell

avatar van kuiponok

kuiponok

Leuke Canadese komedie met een klein vleugje drama.

Blijkbaar is het onderwerp hier wat gênant omdat ik de eerste ben die iets over deze film schrijft, maar als je gewoon zin hebt in een komedie met goede humor over seks is deze wat mij betreft wel aan te raden.

Verwacht niet van die té flauwe seks-humor die je doorgaans in veel films ziet, dus à la American Pie e.d. (niet negatief bedoeld t.o.v. American Pie), maar gewoon een leuke komedie met als onderwerk seks en wat gênante momenten die zich op dat gebied voor kunnen doen.

De (soms) wat ongemakkelijke conversaties en seksscènes worden prima gebracht en ik heb er eigenlijk niks op aan te merken.

Het verhaal is niet diepgaand maar gewoon simpel (straight to the point, zoals de titel al doet vermoeden) gehouden en leuk.

Wel een beetje moeilijk om deze film goed uit te leggen, dus gewoon kijken als je nieuwsgierig bent.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

In het begin dacht ik even dat het zo'n domme tienerfilm zou worden maar al snel werd duidelijk dat dat gelukkig niet het geval is. In de eerste helft is het allemaal erg preuts en had ik niet meer dan af en toe een kleine glimlach. Er wordt veel over seks gepraat maar je krijgt eigenlijk niet veel te zien. Het draait eigenlijk niet zo zeer om de orgie maar meer om de problemen van de personages. Ik dacht dat het niet veel soeps meer zou worden maar gelukkig komt het in het laatste stuk langzaam maar zeker tot een hoogtepunt en wordt het ook steeds grappiger. Ik heb in het laatste gedeelte dan ook een paar keer hard moeten lachen, gelukkig toch nog een happy end(ing)! Het is wel wat voorspelbaar maar de humor aan het eind maakt een hoop goed. Er wordt ook best leuk gespeeld. Leuk!

avatar van blurp194

blurp194

Jewel Staite is natuurlijk vooral Kaylee. Niks aan te doen.

En, eerlijk gezegd is zij ook wel de reden om de film uberhaupt te zien - voor mij dan. Of voor een willekeurige andere Browncoat eeh kritiekloze Firefly fanboy. En waar je dan misschien terecht van alles in kan brengen tegen haar acteertalent, het werkt wel voor deze film. Op het randje misschien, maar toch. Helaas is ze wel verreweg de beste van de cast die verder wat tegenvalt. Nouja, Katharine Isabelle dan, vooruit.

Buiten dat is de film vooral, hoe zal ik het zeggen, verrassend minder onleuk dan je bij de titel zou inschatten. Ik denk er iets autobiografisch in te zien zelfs, het soort idioterie dat af en toe langskomt is van de ordegrootte 'dat verzin je niet'. Dat geeft het dan wel weer wat leuks. Maar dat wil niet zeggen dat het een goede of leuke film wordt, meer dan kijkvoer kan ik er met de beste wil niet van maken.

• 20969 berichten

Inderdaad een Canadese komedie met een klein vleugje drama , verrassende meer dan aardige film.

avatar van lezertje

lezertje

? ’Much ado about nothing’ was wellicht een betere titel geweest, ware het niet dat deze al in gebruik is voor een van de 37 toneelwerkjes van William Shakespeare. Het blijft vooral bij praten over en dat geeft de film een laffe ondertoon. Wat willen de makers hiermee zeggen of aan de kaak stellen: Inwoners van een provinciestadje die tegen beter weten in hun kleinburgerlijke bestaan willen doorbreken? Echt duidelijk wordt dat niet. Nu komt de film, net als het personage Cassie Cranston behoorlijk hypocriet over. En echt grappig wordt het ook niet en dat mag je van een komedie toch wel verwachten.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Aardige drama-komedie rondom een uit haar dorp verstoten meisje die als seksexpert terugkeert en het ingedutte burgerlijke dorp op seksueel vlak dingen laat ontdekken. En uiteindelijk blijkt natuurlijk dat iedereen een eigen motief of gevoel heeft bij hun relatie en de bedprestaties. Echt grappig wordt het nooit, maar de personages zijn boeiend genoeg om er anderhalf uur naar te kijken. Wel jammer dat dit soort films vrij preuts zijn. Als je dan een film over een orgie maakt, censureer dan niet elke blote tiet (op die van de hoofdrolspeelster in het begin na dan). Ook wel zonde, want de dames in de film zijn best de moeite van het bekijken waard

Al met al best te kijken, maar het had grappiger en leuker kunnen zijn.

avatar van Collins

Collins

Comedy waarin jeugdtrauma's en onvolledige en ongelukkige levens van een aantal personages op lichte toon worden behandeld.

Die lichte toon is wat mij betreft eigenlijk meteen het grootste manco aan de film. De issues waarmee de emotioneel labiele personages kampen worden slechts lichtjes aangestipt. De film richt zich daarbij vooral op de gedragsaspecten en laat de intrigerende oorzaken grotendeels achterwege. Er ligt amper nadruk op de diepere psychoanalytische lagen achter het vreemde gedrag van de personages. En dat is jammer, want de combinatie van beide aspecten kan juist door de toevoeging van het drama erg grappig werken. Nu zorgt de lichte en wat zorgeloze toon in de film voor een tamelijk slap verhaal met veel flauwe humor. Af en toe leuk, maar ook vaak niet.

De humor die het moet doen is te weinig scherp of geestig om gedurende de hele film te amuseren. Evenals het drama, is de humor niet uitdagend genoeg, maar te gemakkelijk. Te gespitst op de oppervlakkige lach met als teleurstellend resultaat dat je na een krap uurtje film op het komische vlak niet meer verrast wordt en echt wel bent uitgelachen.

“How to plan” is een film met diepere thematische potentie die te veel daarvan onuitgewerkt laat liggen in een plas met slappe humor. Zoiets is het. En dat is zonde.

En ik ben weer eens veel te serieus.

avatar van Barry83

Barry83

Mwah allemaal een beetje ver gezocht. Echt komedie kan ik het niet noemen.

avatar van SimonV

SimonV

Film die ik moeilijk kon plaatsen. Alle ingrediënten voor een romcom zijn aanwezig, maar dat wordt het toch niet. Daarvoor is de humor net te zwaar, het bloot te bloot en het script niet goed genoeg. Dat had het overigens wel kunnen zijn: voorspelbaar verhaaltje met redelijk simpele karakters. Voor een amerikaanse film is de film niet preuts, maar de ontwikkelingen zijn onrealistisch. Net 2,5 ster.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Humor was voor mij prima. Voldoet aan de verwachtingen, en die waren niet zo hoog van te voren

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens geprobeerd en vond het een leuk filmpje. Geen verwachtingen, hij verveelde niet en de cast was goed op dreef.

Ondanks de titel is het allemaal redelijk braaf en is het eerder een romantische komedie.

Geen mis filmpje die je eens kan meepikken als hij eens op tv passeert.

BBarbie

”So you want to have an orgy in a town, where you can dial a wrong number and still have a ten minutes conversation?”

Na wat zwaardere drama’s was ik wel toe aan iets kluchtigs. Je ziet wel vaker dat het plot van dit soort sekskomedies met een lach en hier en daar een traantje snel aan slijtage onderhevig is. Niettemin is het aardig tussendoortje, dat zo af en toe toch wel scoort. Ik vond het eerlijk gezegd best amusant.