Ambulancen (2005)

Denemarken
Actie / Thriller

geregisseerd door Laurits Munch-Petersen
met Thomas Bo Larsen, Paw Henriksen en Helle Fagralid

De twee broers Tim en Frank plannen een overval om aan geld te komen voor de operatie van hun stervende moeder. De politie is al snel aanwezig, waardoor ze geen gebruik kunnen maken van hun eigen vluchtauto. Er zit er niets anders op dan een ambulance te stelen. Onderweg komen ze erachter dat achterin de ambulance een hartpatient ligt die zal sterven als hij niet onmiddellijk terug wordt gebracht naar het ziekenhuis. De twee broers staan ineens voor een groot dilemma: De patient in de ambulance terugbrengen, of hun moeder redden en een moord op hun geweten krijgen.

Grappige film met veel actie. Tikkeltje oppervlakkig.

3,0 leuke boeiende film
zeker de moeite waard