Heartless (2005)

Alternatieve titel: Lethal Seduction

Drama / Komedie

geregisseerd door Robert Markowitz
met Esai Morales, Melanie Griffith en Gregg Henry

Advocate Miranda Wells (Melanie Griffith) is een vrouw die er zowel in haar persoonlijke als haar professionele leven alles aan doet om te zorgen dat niemand haar een strobreed in de weg legt. Daarbij schrikt ze zelfs niet terug voor koelbloedige moord. Als haar assistente Porto daar lucht van krijgt, is ze haar leven niet meer zeker. Journalist Morales ruikt een verhaal en gaat er op af.

Enige wat niet achter bleef was het acteer werk
Verhaal matig, en staat zo leuk boven aan geschreven, zonde van de 4 euro die ik aan de film heb besteed

2* ster

Bovenstaande kan ik me wel in vinden, goed geacteerd, keek lekker weg. Helaas is het verhaal flinterdun en haalt de score dan ook flink naar beneden. Kan mij ook niet voorstellen dat het verhaal echt gebeurd zou moeten zijn, denk ook dat het behoorlijk heftig gedramatiseerd is. 2,5*

op zich een leuk verhaal, maar wel slap af en toe

Matig verhaal, maar de text die hier bij de filmomschrijving staat komt toch wel niet overeen met wat ik gezien heb.

Door de weekse film zoals er meer zijn, goed verhaal maar mist gelijk iets.

avatar van Friday the 13 th
Weer een femme-fatale film, deze keer met Melanie Griffith. En je mag er zeker van zijn dat ik enkel 2,5 sterren geef omwille van haar!

Uitstekend gecast deze Melanie. Haar blonde haren, de bitchface, het mierzoete stemmetje.......perfect voor in deze film. Want laten we eerlijk zijn, het verhaal is eigenlijk vergelijkbaar met een slaappil. De manipulaties zijn vrij dul van aard en alles gaat iets te gemakkelijk. De film wilt laten zien dat Miranda Wells een sterke vrouw is waar niet mee te sollen valt, dat zij altijd wint. De moorden gebeuren altijd door ingehuurde criminelen die ook afgeperst worden door Miranda, vrij saai dus, want het dodelijke in haar personage wordt niet echt in de verf gezet.

De film zelf sleept zich eerder traag vooruit, maar Melanie Griffith wandelt door de film heen alsof het piece of cake is. Een film die je enkel omwille van de actrice kijkt! Film ging ook iets te gemakkelijk en was ook te losjes om te geloven dat dit gedeeltelijk waar gebeurd zou kunnen zijn.

avatar van DjFrankie
Beetje saaie film, die ook nergens spanning oplevert. voor de omschrijving die hierboven staat en totaal niet klopt heb ik een correctie ingediend.

Er is nog een lethal seduction Lethal Seduction (1997) - IMDb

Clapboy
Vond het wel een goede film. Melanie Griffith zet een geweldige bitch neer, ze kwam echt eng over vond ik, erg goede actrice.
Meer psychologische spanning bij deze en dat vond ik erg geslaagd.
Vooral de scenes aan het ziekenhuisbed van haar voormalig assistente vond ik briljant.
Moeite waard voor de liefhebbers. (en fans van Melanie Griffith)