Mein Schulfreund (1960)

West-Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Robert Siodmak
met Heinz Rühmann, Loni von Friedl en Ernst Schröder

Ludwig Fuchs (Heinz Ruhmann) is een postbode die zich keert tegen de oorlog als hij merkt dat er onschuldige kinderen sterven. Dus schrijft hij een emotioneel protest naar zijn oude schoolvriend, veldmaarschalk Hermann Goering. De brief wordt echter onderschept en Fuchs beland in de gevangenis.

De kleine Rühmann is weer meesterlijk als de vriend van schoolvriend Hermann Goering, ook een kleine rol in het begin als jonge soldaat die wilt vluchten van Derrick assistent Fritz Wepper die het jaar hiervoor erg overtuigde in de klassieker Die Brücke.