• 8.226.693 stemmen

Alternatieve titel: The Babylon Disease

Oorsprong: Zweden / Denemarken

Geregisseerd door: Daniel Espinosa

Met onder meer: Nina Wähä, Kalled Mustonen en Per Burell

IMDb beoordeling: 4,6 (680)

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Babylonsjukan

Vanuit het perspectief van een jong meisje volgt de film een groep jonge mensen in Zuid-Stockholm. Maja heeft geen plek meer om te wonen wanneer haar vriendje naar Indië vertrekt. Overstuur en verdrietig trekt ze in bij Mattias, waar ze noodgedwongen aansluit met een hechte groep van feestschuimers. Na een tijdje kan Maja het best met hen vinden. Samen dolen ze een zomermaand lang in Stockholm rond. Nu eens filosoferen ze over de essentie van het leven, dan weer voeren ze acties tegen het Zweedse racisme. Er groeit iets tussen Maja en Mattias maar die is niet zo makkelijk te bereiken. Sinds een nare ervaring tijdens een betogingsdeelname lijdt Mattias aan een pseudoziekte die alles doet vergeten, de "Babylon disease".

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Dit moet zo'n beetje de slechtste Zweedse film zijn die ik gezien heb. Slaat helemaal nergens op, weet op geen moment te overtuigen, zonde van mijn tijd.