ad

Genre: Drama / Fantasy

Oorsprong: Frankrijk / Duitsland

Geregisseerd door: Cédric Kahn

Met onder meer: Roméo Botzaris, Vincent Lindon en Isabelle Carré

IMDb beoordeling: 5,7 (378)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over L'Avion

Charly is teleurgesteld door zijn kerstgeschenk. In plaats van de gehoopte fiets schenkt zijn vader Pierre hem een zelfgebouwd vliegtuig. Enkele dagen later, verdwijnt Pierre op een tragische manier...

image

avatar van jtsterkenburg

jtsterkenburg

magische film... verhaal stak fantastisch in elkaar en de sfeer was prachtig. volgens mij is dit een film die elk kind die een ouder heeft verloren moet zien.

avatar van Brix

Brix

Gebaseerd op de stripverhalen-serie "Charly" van tekenaar Magda en scenarist Lapière.

Veel van die oorspronkelijk verhalen is er echter niet terug te vinden in deze filmbewerking.

De strips zijn echt heel hevig.

De film heeft ook wel griezelige momenten, maar pakt toch heel anders uit op den duur.

Desondanks, en zeker voor wie de strips niet kent, een bijzonder mooie film, en smaakvol gemaakt.

Geen overdreven Hollywood toestanden.

De muziek van Gabriel Yarel is ook prachtig.

Niet minder dan 4 sterren waard voor mij.