Milan en de Zielen (2004)

Nederland

geregisseerd door Arend Steenbergen
met Kim van Kooten, Heleen Mineur en Joep Truijen

De achtjarige Milan begrijpt de dood niet. Zijn vriendinnetje Stella zegt alles over de dood te weten. Ze maakt Milan bang met verhalen over de zielendief, over zielloze mensen en rottende wonden. Milan wordt zo panisch dat hij niemand meer durft te vertrouwen, ook zijn eigen moeder niet. Uiteindelijk komt Milan's moeder erachter waar hij mee worstelt.

avatar van mdj
mdj
Vooral goed gespeeld. Verhaal voor mij wat al te fantastisch maar kan nog wel. Beetje flauwe wending op het eind, maar ook wel weer aardig gedaan.

avatar van E V
E V
Het verhaal is niet t meest origineel, maar de sfeer die in de film heerst is heel mooi neergezet. Dat mistroostige, druilerige wat er in t bos en in de straten hangt zorgt voor iets verontrustends. Het acteren is heel goed.

neo (crew)
Het is inderdaad de sfeer die het beste is aan deze Enneagram film. Het is een gedeelte locatie, tijd (de winter) en een (enorm goede) score van Paul M. van Brugge die je in de fantasierijke wereld van het jochie brengen. 3 sterren

Ik vond deze Enneagram film net iets te lang. Had beter in 40 minuten gekund denk ik.
Inderdaad mooie sfeer; erg goed camerawerk en goede score, hoewel die laatste wel erg nadrukkelijk aanwezig is. Was ook zo in Hotel Bellevue trouwens.
Deze film sprak me niet zo aan, daarom 'slechts' 2,5 sterren.