72 Metra (2004)

Rusland
Drama / Actie

geregisseerd door Vladimir Khotinenko
met Sergei Makovetsky, Marat Basharov en Andrei Krasko

Verfilming van de tragische ramp van de Russische kernonderzeeër Koersk die in augustus 2000 zonk in de Barentszzee. Elke kostbare seconde telt voor de bemanning, als ze 72 meter diep gestrand zijn in de onderzeeër.

Het verhaal is zwak in elkaar gezet vind ik. Je ziet niet de emoties die je verwacht in de film. Vergeleken met das Boot is deze film eigenlijk niet echt wat je verwacht had.

Weet iemand waar ik de film kan vinden?

avatar van Vinokourov
Op je-weet-wel vond ik hem.
Stereotiepe ridicule bijkarakters en een matig verhaaltje had dit. Nee, het is niet best en soms ook nog pijnlijk onbedoeld grappig. Wellicht interessant voor Chulpan Khamatova-liefhebbers, maar haar rol is onbeduidend en ook niet boeiend.

avatar van Villevalo23
Inderdaad geen hoogstandje dit. Het verhaal kent totaal geen diepgang en het eerste uur van de film valt er ook werkelijk helemaal niets te genieten. Het tweede deel is iets interessanter, maar het blijft een film van een erg laag niveau.

De dialogen slaan de plank compleet mis, net als de stereotype karakters die geen enkele emotie weten op te roepen.

avatar van jarno1975
Heb de film in 2 delen gezien aangezien ik gisteren halverwege in slaap was gevallen. Vandaag dus maar afgekeken. Dat zegt meteen ook al wat over de film zelf. Ik sluit me dan ook aan bij mijn voorgangers. Alles wat er in zo'n film zou moeten zitten ontbrak er aan. Geen diepgang, geen spanning, geen emotie, niets van dat alles. Daarnaast was het acteerwerk ook nog eens vrij matig.