L'Imbroglio nel Lenzuolo (2010)

Alternatieve titel: The Trick in the Sheet

Italië / Spanje
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Alfonso Arau
met Primo Reggiani, Maria Grazia Cucinotta en Geraldine Chaplin

1905, in Zuid-Italië. Federico is een student medicijnen, die besluit om zich aan zijn grote passie te wijden: cinema. Hij filmt de mooie Marianna, die naakt aan het baden is in een vijver, en hier niks van af weet. Federico vertoont zijn werk op het witte doek, in aanwezigheid van alle inwoners, midden op het centrale plein in de stad. Voor de bewoners van de stad is cinema echter een duivelse truc. Na het tonen van zijn werk, breekt onder de bewoners de hel los...