• 10.578 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Michael Gordon

Met onder meer: Kim Novak, James Garner en Tony Randall

Gesproken taal: Engels en Italiaans

Plot Boys' Night Out

"If you believe in sex and fun... by all means join us!"

Fred, George, Doug en Howie zijn late dertigers. Drie van hen zijn getrouwd, alleen Fred is nog steeds vrijgezel. Op een dag besluiten ze dat ze iets anders willen naast hun huwelijk, kinderen en magnetronmenu's. In het geheim besluiten ze een appartement te huren, waar ze met een mooie blonde vrouw genaamd Kathy romantische avondjes beleven. Wat Kathy ze echter niet verteld, is dat ze een studente sociologie is die onderzoek doet naar het seksuele leven van mannen achterin de dertig.

logo tmdbimage

Howard McIllenny

Toni Jackson

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Geweldige jaren '60 romantische komedie met een topcast (Garner, Novak, Randall).

Oja, Een buitenlandse poster is toch niet toegestaan?

avatar van stephan73

stephan73

Je hebt helemaal gelijk.. Meteen aangepast!

Mescaline

Leuke volwassen humor die gelukkig nooit echt heel flauw wordt.

Het einde is natuurlijk redelijk voorspelbaar, maar het verhaaltje er naar toe was erg vermakelijk en leuk om te volgen.

Tony Randall is 1 van mijn favorieten uit de klassieke films en stelde me ook hier niet in teleur, maar sowieso vond ik wel dat de acteurs goed op elkaar waren ingespeeld.

Maar natuurlijk mag Kim Novak ook niet vergeten worden, wat een mooie en betoverende verschijning zeg. Welke hetero man kan hier nou niet op vallen?

Kortom: Boys' Night Out heeft de tand des tijds nog prima weten te doorstaan en heeft een erge goede cast tot zijn beschikking, het einde is zo standaard als maar zijn kan maar dat mag de voorpret niet in de weg staan.

Deze film is trouwens redelijk vaak te zien op TCM

Mescaline

Blijft ook bij een 2de kijkbeurt erg vermakelijk! Kim Novak steelt duidelijk de show en begin haar als actrice ook steeds meer te waarderen.

De cast is goed op elkaar ingespeeld en je ziet dat ze er allemaal zin in hadden.(Niet in Kim Novak. )

Het eerste uur verdiend makkelijk een 4 maar daarna zakt de film helaas toch een beetje in maar blijft vermakelijk en fijn om naar te kijken.

Komt er een derde keer? Zeker weten!

3,5 blijven 3,5.

Mescaline

Derde keer gezien, heerlijk feel-good filmpje blijft het toch en jammer dat de film weinig aandacht krijgt op MM.

Stem blijft zeker staan.

Zeker geen perfecte film, maar wel zeer vermakelijk en sfeervol.