Blink of an Eye (1992)

Alternatieve titel: First Light

Actie / Avontuur

geregisseerd door Bob Misiorowski
met Michael Paré, Janis Lee en Uri Gavriel

Sam Browning is een expert in paranormale zaken en psychologische oorlogsvoering. Hij wordt naar Turkije gestuurd omdat een vrouw steeds gewelddadige, wellicht voorspellende, nachtmerries heeft over haar dochter die daar zit in een vluchtelingenkamp. Hij weet haar uit de handen van ontvoerders te houden maar moet wel het kamp uit vluchten. De familie weet niet beter of ze is ontvoerd.

djelle
Van alle rommel waar Paré al in gespeeld heeft, is dit vermoedelijk het ergste. Niet alleen krijgen we ondermaatse actiescenes voorgeschoteld (en een beroerde regie in het algemeen), we worden nog eens extra lastiggevallen met allerlei bizarre paranormale taferelen die niet of nauwelijks kunnen klikken met dit genre. Een aanrader als u iemand zijn filmavond wil verknallen. 0,5*