The Great Indian Wars 1840-1890 (1991)

Documentaire

geregisseerd door Marlene Carabello en Dan Dalton
met Sitting Bull, Geronimo en de stem van Jack Hanrahan

'The Great Indian Wars' vertelt het verhaal van de Europese kolonisten die de indianen verdrongen van hun leefgronden en de gewelddadige reactie van de indianen in hun wanhopige strijd om te overleven. We zien alle belangrijke oorlogen en de minder grote opstanden van de oorspronkelijke indiaanse bevolking tegen de kolonisten en het Amerikaanse leger.

Weet iemand of dit de film is die wordt gedraaid in het Buffalo Bill Museum in Cody, Wyoming?

avatar van speedy23
Op de DVD wordt er niets van vermeld.

Verschrikkelijk slecht docu. Het is een langdradig verhaal met beelden van oude films en de indianen krijgen overal de schuld van. Bah, verveelde propagandafilm voor Amerika.