ad
  • 8.082.267 stemmen

The Mists of Avalon (2001)

Drama / Fantasy | 183 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama / Fantasy

Speelduur: 183 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Tsjechië / Duitsland / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Uli Edel

Met onder meer: Anjelica Huston, Joan Allen, Julianna Margulies

Over The Mists of Avalon

'The Mists of Avalon' vertelt het verhaal over de legende van Koning Arthur door de ogen van de vrouwen die in diens tijd verbonden waren met het in nevel gehulde eiland Avalon. Koning Ambrosius overlijdt, maar een dappere man zal in zijn voetsporen treden. Oorlog heerst in Britannia. De strijd tussen het Christendom en het heidendom zal niet alleen Cornwall en omstreken, maar ook Avalon in gevaar brengen. De Saksen vallen het land binnen en zijn bereid om te vechten tot de dood. De Vrouwe van Avalon, tevens de zus van Arthurs moeder Igraine, wil dan ook alles doen om haar rijk te redden. Igraine is gezegend met magische krachten en samen met haar dochtertje Morgaine, is zij de enige hoop op redding.

avatar van MarcusViridis

MarcusViridis

Boogeyman schreef:

3 uur sentimentele pap, je moet er van houden,

Ik dus niet. Schaamteloos, deze belachelijke vertelling van het historische Camelot.

Uitgeknipte karakters, die vervolgens met pritstift zijn opgeplakt, vooral Mordered,

dropveter, 't lijkt verdomme wel Hans Teeuwen, op een slechte dag, een regie

van likmijnvinger, met als grootste blunder het willekeurig weggooien van Arthhur zijn zwaard. Kom nou. Laat staan het sentimentele waterballet, echt onkunde. Ook vervelend dat Morgause zo zwak is hier, hetzelfde geldt voor Mordered, maar als hij ook nog ging goochelen, zou ik helemaal van mijn stokje zijn gegaan.

Hé regisseur, ik heb nog wel een slecht idee voor deze wanprestatie, een voice over! Zegt Henk.

Ach, 178 minuten vliegen zo voorbij joh. Oh en wat dacht je van incest? dat schijnt mensen tegenwoordig ook op te winden. Zucht. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar dat ik deze film tot straatafval degradeer mag toch wel duidelijk zijn.

Historisch? Daar kan je grote vraagtekens bij zetten.

Zelf vind ik dit wel een leuke interpretatie van de Arthur-sage. De miniserie moet ik nog kijken.

avatar van ExXxtreme

ExXxtreme

Zonde dat deze mini-serie geen groter budget had; het verhaal is sterk, maar de uitwerking redelijk belabberd. Het schoentje knelt bij het acteerwerk, de decors, de FX, en soms ook het script, ik vermoed, wegens financiële overwegingen.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/fantasie TV mini series...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk....

Goed kwaliteit breedbeeld, geen HD aanwezig...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Prima camerabeweging...

avatar van Thorongil

Thorongil

Eindelijk eens bekeken. De bijna 3 uur vliegt voorbij. Heerlijk Koning Arthurepos.