Le Pays, d'Où Je Viens (1956)

Alternatieve titels: The Country I Come From | Het Land van Waar Ik Kom

Frankrijk
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Marcel Carné
met Gilbert Bécaud, Françoise Arnoul en Claude Brasseur

Kerstfilm waarin Gilbert Bécaud een dubbelrol speelt. Een nietsnut met slechte manieren wordt aangezien voor een voorname, welgemanierde zelfbewuste muzikant. Hij gaat langzaam diens persoonlijkheid aannemen. Al snel heeft hij genoeg moed verzameld om een knappe serveerster ten huwelijk te vragen en een "surrogaat vader" te worden voor de jongere zusjes van het meisje.

Dick2008
Niet echt een geweldige film zover ik me kan herinneren. Maar komt hij op tv zou ik deze, bij wijze van uitzondering toch wel weer kijken. Is toch wel leuk zo'n filmpje met de beroemde Bécaud. Ben er niet zo fan van maar hij heeft wel degelijk leuke liedjes gezongen. Film zag er volgens mij ook heel glamorous van opzet uit.
2.0

Dick2008
Goh echt lang geleden weer dat ik deze heb gezien. Het zal wel eind jaren '80 geweest zijn en ik meen op België Franstalige zender. Die oude kleurenfilms zijn vaak mooi om te zien dat is wel zo en de zenderontvangsten waren vaak minder goed. Ook was het vrij normaal dat bekende zangers/zangeressen vervolgens ook in films te zien waren. In dit geval Gilbert Bécaud, maar zullen veel mensen hier wel reageren met, wie bedoelt gij.

Nou ik vond er nog steeds niet veel aan, de speelfilmencyclopedie geeft drie sterren. Bécaud zingt wat liedjes en heeft een dubbelrol. Heb deze eindelijk ook weer eens terugzien, dus weer één van het lijstje, daar ging het om. Een romantische komedie (zoals hierboven staat) haal ik er totaal niet uit, maar meer een sprookjesachtige fantasie film die speelt rond de Kerst. 2.0