Tejing Xinrenlei 2 (2000)

Alternatieve titel: Gen-Y Cops: Metal Mayhem

Hongkong
Actie / Thriller

geregisseerd door Benny Chan
met Mark Hicks, Paul Rudd en Nicholas Tse

Ian, een Amerikaanse FBI agent, heeft de opdracht gekregen om naar Hong Kong te gaan en daar de levensgevaarlijke gevechtsrobot RSI te beschermen. Hij zal gaan samenwerken met een jong team politieagenten uit Hong Kong: Alien, Edison en Match. De hel breekt los als Hurt, een vriend van Edison, vanuit Amerika arriveert. Hij blijkt de hoofdrol te spelen in een samenzwering om RSI te stelen. Na een explosief vuurgevecht maken Ian en de drie agenten uit Hong Kong jacht op hurt, die zowel in het echt als in de virtuale wereld het bevel over RSI overgenomen. Ze worden gedwongen hun leven op het spel te zetten in een gevecht tegen een van de dodelijkste wapens die ooit zijn uitgevonden.

avatar van sinterklaas
Dit was dus gewoon bagger. Plaats twee van die humorloze mongolen in zo'n film en het feest is dan al helemaal compleet. Voor de rest is het verhaal ook niks en lijkt het meer op zo'n Jet ix achtige robotserie. Je denkt in het begin dat ie wel goed word maar als je er een nachtje over bezinkt vind je het gewoon een poepfilm. Voor de rest waren sommige actiescenes wel leuk maar daar laat ik het bij.

1,0 daarvoor.

avatar van sinterklaas
Mmh, de dag nadat ik deze film heb gezien moest ik kotsen, ik weet niet eens of dat door de film kwam of door de griep.

Stem verlaagt naar 0,5 trouwens.

avatar van sinterklaas
Nou, nou. Ik vond de film denk zo slecht omdat ik hem gezien heb voordat ik een kotsbui heb. Hij is eigenlijk best wel goed. De actiescenes zijn ook mooi.

2,5 tot nu toe.

Bart Simpson
ik leef met je mee

avatar van Fox McCloud
sinterklaas schreef:
Ik vond de film denk zo slecht omdat ik hem gezien heb voordat ik een kotsbui heb..

Yeahright

Vermakelijk Benny Chan vehikel.

Zei ik bij de eerste film al dat het een mix tussen HK en Hollywood was, brengt Chan ze hier effectief bij elkaar. Paul Rudd (?) als flik is een compleet weirde keuze, maar moet eerlijk zijn dat het mij na verloop van tijd eigenlijk niet eens zoveel stoorde. Al is het geen geweldig acteerwerk, hij past wel een beetje binnen dat HK overacting gebeuren.

Verder weer een hoop bekende HK mensen en een nogal foute robot die voor een spectaculaire finale zorgt. Het cyber-hippe sfeertje doet ondertussen geweldig gedateerd aan maar heeft wel z'n charme, hetzelfde kan gezegd worden van de soundtrack. Zit in ieder geval wat schwung in.

Een grootse film is het niet en Chan heeft betere films gemaakt, maar het is een trapje hoger dan het eerste deel en het vermaakt best. Duurt weer iets te lang (90-95 minuten is toch perfect) maar er zit genoeg actie in om het nergens echt te laten inzakken.

Edison Chen wat mij betreft de ster van de film, jammer dat die z'n eigen carriere de das omgedaan heeft. Sam Lee is een leuke sidekick, bewijst hij ook hier weer.