Zafir (2003)

Denemarken
Familie / Drama

geregisseerd door Malene Vilstrup
met Rose Marie Hermannsen, Katrine Schnoor en Henrik Lykkegaard

Ongeveer een jaar geleden is het 11 jaar oude zusje van Anna (Rose Marie Hermannsen) op vreemde wijze overleden, nadat ze van Zafir was afgeworpen. Zafir is een mooie zwarte hengst. Anna droomt ervan om ooit zelf op Zafir te rijden, maar haar ouders zijn doodsbenauwd bij het idee. Zafir kan alleen door een zeer ervaren ruiter bereden worden en Anna's ouders zijn bang dat haar hetzelfde lot wacht als haar zusje. Het lijkt erop dat Zafir helemaal niemand op zijn rug toestaat en hij slijt zijn dagen eenzaam in zijn stal, terwijl Anna's ouders proberen te besluiten wat ze met hem gaan doen. Op een dag vlucht het paard, maar hij wordt al gauw teruggebracht door Sharbat (Katrine Schnoor) een jonge vluchtelinge die in een vluchtelingenkamp woont. Sharbat lijkt een bijna magische invloed te hebben op Zafir, die perfect naar haar blijkt te luisteren.

Heb hem zitten kijken en vond het wel een mooie film. Maar niet echt een film waarvan ik zeg: Nou die moet ik nog een keer zien!

avatar van jumpstylemovie
dit is toch gewoon erg slecht
bibber bibber
0.5***