Het Leven Is Niet Zo Kwaad (1935)

Alternatieve titel: Het Leven Is Niet Zoo Kwaad

1 stem

Nederland

geregisseerd door Haro van Peski
met Lou Bandy, Fien de la Mar en Cees Laseur

Lou Helm (Lou Bandy) is standwerker op de Nieuwmarkt. De revuester Anita Mara (Fien de la Mar) en haar impresario Bolino staan op een dag bij zijn stand. Volgens Anita schuilt er in Lou een artiest en zij sluit hierover met haar impresario een weddenschap af. Lou zal in haar revue als standwerker optreden. Het succes stijgt hem naar het hoofd en hij vergeet Annie, zijn vriendin. Wanneer Lou hoort dat het allemaal alleen maar ging om een weddenschap, neemt hij wraak.

avatar van matthijs_013
Lou Bandy is heel charismatisch en zingt best wat leuke liedjes, maar het verhaal is flinterdun, waardoor de film ondanks korte speelduur soms wat langdradig aanvoelt. Het is duidelijk dat de film een onemanshow moet zijn voor Bandy; zelfs de heel bekende Fien de la Mar komt maar kort in beeld.

Geïnteresseerden kunnen de film gratis online bekijken op EYE - eyefilm.nl.