Het Verraad van de Zwarte Roofridder (1962)

Nederland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Henk van der Linden
met Louk Perry, Cor van der Linden en Jos van der Linden

Johan, Hilde, Alwin en Robert lopen door het bos. Opeens zien ze dat er een man in elkaar wordt geslagen door een paar ridders. Ze schieten de man te hulp en jagen de ridders weg. De man, Casper genaamd, stelt zich voor en zegt dat ridder Koen hem heeft gestuurd. Hij heeft een boodschap voor ridder Bruno. De vier nemen Casper mee naar het kasteel van Bruno waar hij zijn boodschap aan ridder Bruno vertelt; de groene zegel is verdwenen. Hij is gestolen en ze verdenken de zwarte ridder. Johan en Alwin gaan samen op pad om de zegel weer terug te krijgen. Maar vertelt Casper wel de waarheid? En werd hij wel door ridder Koen gestuurd?

robertus65
De gevechten zijn er gewoon te kinderachtig uit om leuk gevonden te worden.