Sol Madrid (1968)

Alternatieve titel: The Heroin Gang

Misdaad / Actie

geregisseerd door Brian G. Hutton
met David McCallum, Stella Stevens en Telly Savalas

Sol Madrid, een agent van de Spaanse narcoticabrigade, krijgt de opdracht de gangster Harry Mitchell op te sporen, die lange tijd de vertrouweling is geweest van maffiabaas Dano Vilanova. In Malibu stuit Madrid op Stacey Woodward, de vroegere vriendin van Mitchell, en samen gaan ze naar Mexico, waar Mitchell zich ingelaten heeft met de drugshandelaar Dietrich, de aartsvijand van Vilanova. Om deze gevaarlijke crimineel in de kraag te kunnen vatten kruipt Madrid in de huid van een dealer en doet hij Dietrich een aanbod dat hij niet kan weigeren.