Totò e Peppino Divisi a Berlino (1962)

Alternatieve titel: Totò and Peppino Divided in Berlin

Italië

geregisseerd door Giorgio Bianchi
met Totò, Peppino de Filippo en Nadine Sanders

Totò en Peppino worden ingehuurd door een stel voormalige nazi's uit Berlijn om zich voor te doen als twee gezochte oorlogsmisdadigers. Maar de Amerikanen daar geloven niet in het verhaal en ze worden de grens over gezet naar Oost-Berlijn. De Russen geloven de leugen wel. Ze nemen Totó en Peppino gevangen en dwingen hen alles te vertellen over Ameikaanse spionagevliegtuigen.

Toelichting van Starbright Boy:
Een van de favoriete films van Fellini. Totò was een beroemd komiek in het Italië van de jaren '60. Hij schitterde in heel wat films. Deze film zorgde voor verhitte discussies tussen linkse en rechtse fans van Totó.