Auslandstournee (2000)

Alternatieve titels: Tour Abroad | Yurtdisi Turu

Duitsland

geregisseerd door Ayse Polat
met Hilmi Sözer, Özlem Blume en Özay Fecht

Zeki, een 42-jarige Turkse zanger van levensliederen, heeft in Turkse clubs door heel Europa opgetreden. Mahmut een oude vriend uit de troupe waar Zeki vroeger deel van uitmaakte overlijdt en laat een dochter achter, Senay. Zeki was hier niet van op de hoogte en ontmoet haar voor het eerst tijdens de begrafenis. Omdat Zeki de enige is die Senay's 'tante' Cicek kent, vragen Mahmut's buren of Zeki Senay naar haar toe wil brengen. Alleen het precieze adres is niet bekend en zo begint een zoektocht die via Duitsland, Amsterdam en Frankrijk naar Turkije leidt. Voor Zeki is de reis een confrontatie met zijn verleden, voor Senay een kennismaking met de wereld van de volwassenen.

avatar van Anatolia
Het is óf Mahmut, óf Mehmet.
Mahmet, zoals in het plot staat, bestaat niet.

Ok, maken we er mammoet van.