Rit over de Grens (1994)

Nederland / Duitsland
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Rosemarie Blank
met Christien Vroegop, Anke van 't Hof en Medi van 't Hof

Speelfilm over een rusteloos Duits meisje (Christien Vroegop) dat met haar hond een oude caravan aan de rand van Amsterdam bewoont. Het jonge meisje leidt een ongestructureerd, nomadisch bestaan. Waar zij zich ook bevindt, altijd ontbreekt er wel iets en altijd denkt zij dat iets ergens anders wel te vinden. Nauwelijks heeft ze zich in Amsterdam gevestigd of ze weet al niet meer wat ze hier eigenlijk moet doen. Ze verlaat haar zojuist verworven woonwagen om in Duitsland een vriendin te gaan opzoeken.

Variety recensie

Prijzen: Gouden Kalf voor de beste regie tijdens het Nederlands Film Festival 1994. Prix Special, bestaande uit 8.000 Franse Francs, op het Festival d'Annonay (Frankrijk) in februari 1996.

FisherKing
Ze kreeg tevens de L.J. JORDAANPRIJS (Amsterdamse Kunstprijzen), aanmoedigingsprijs, beste regie
Bron