• 10.997 nieuwsartikelen
  • 9.003.318 stemmen

The Lost Prince (2003)

Drama / Biografie | 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama / Biografie

Speelduur: 180 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Stephen Poliakoff

Met onder meer: Daniel Williams, Matthew James Thomas en Brock Everitt-Elwick

Gesproken taal: Engels

Plot The Lost Prince

"The heartbreaking story of the prince that history forgot"

De goedgemutste John (de zoon van George V en Queen Mary) lijdt aan epilepsie en aan een vorm van autisme, die hem verlet om snel te leren. Aangezien zijn ouders niet in staat zijn om met deze situatie om te gaan, sturen zij hem naar een afgelegen huis op het platteland om er voor te zorgen dat Prins John de goede naam van de familie niet te schande maakt. Het is aan zijn verzorger daar, Lalla, om er voor te zorgen dat Prins John de liefde krijgt die hij verdient en om de ouders te tonen hoe harteloos ze zijn.

logo tmdbimage

Queen Alexandra

Lloyd George

avatar van kort0235

kort0235

Wat een prachtige film is dit en volgens mij ook een redelijk dure produktie. Het is een lange film in twee delen maar ik heb hem in één stuk uitgekeken, zo boeiend vond ik hem.

Je moet echter wel van historische kostuumfilms houden.

Fijn dat deze BBC produktie op DVD uitgekomen is!

avatar van Dynamovie

Dynamovie

Beetje traag en overigens ook tragisch verhaal. Het briljante acteren van de Britten, de productie van de BBC en de prachtige sfeerweergave van de tijdgeest vergoedt echter veel. Daarom: 4*.

avatar van Mr. Cullen

Mr. Cullen

The Lost Prince vertelt het verhaal van Prins John, de jongste zoon van Koning Gegorge V en Koningin Mary, die aan epilepsie en een vorm van autisme leed, hij leefde in een tijd waarin de wereld grote veranderingen doormaakte en verdween in de geschiedenis. Hij maakte de eerste wereldoorlog door, zag het Russische Rijk in elkaar storten, net als het Duitse Rijk. De Romanov's, de Keizerlijke Familie van Rusland, komen hier ook kort aan bod in een staatsbezoek aan Engeland, 1908 waarin je merkt dat Nicolass II en George V heel close waren, en na de Russische Revolutie in de nacht van hun bloederige executie(leuk detail is dat het achterneefje van George V, Tsarevich Alexei van Rusland, net als zijn eigen zoon, aan een dodelijke ziekte leed, en hoe verschillend hun ouders daarmee omgingen). Het acteren is zoals altijd geweldig, de muziek doet de rillingen over je rug lopen, je kan gewoon zeggen dat het tragische verhaal van Prins John niemand onberoerd zal laten.

avatar van bert_vl

bert_vl

Het verhaal komt moeilijk en langzaam op gang, maar zodra je de eerste 45 minuten voorbij bent gaat het verhaal een stuk sneller en is het een stuk interessanter. Vooral mooi verhaal over een stukje britse geschiedenis.

avatar van Zuid1

Zuid1

Een paar avonden een stukje van de film gezien. Mooie, gevoelige film over 'outsider' prins.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Wat een schitterende serie!

Waargebeurd verhaal over Prins John,de autistische jongste zoon van Koning George V en Koningin Mary van Engeland en zijn liefdevolle gouvernante Lally.

Vijf sterren.