Fast Charlie... the Moonbeam Rider (1979)

Alternatieve titel: Fast Charlie and the Moonbeam

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Steve Carver
met David Carradine, Brenda Vaccaro en L.Q. Jones

Een Amerikaanse veteraan uit de Eerste Wereldoorlog, Charlie Swattle, onderneemt een poging om zijn droom te verwezenlijken. Daarom wil hij een -illegale- transnationale motorrace proberen te winnen. Om hem daarbij te assisteren huurt hij zijn voormalige legermaatjes in om zijn zelf aangepaste motor te onderhouden en de weg te verkennen. Deze mannen mogen hem echter niet omdat zij geloven dat hij deserteerde tijdens een cruciaal gevecht in de oorlog, en willen hem het liefst een hak zetten. Desondanks gaat de race van start en onderweg neemt Charlie ook nog een jonge vrouw en haar zoon mee. Er zijn meer kapers op de kust om de race te winnen, Charlie en de concurrentie nemen het ook niet zo nauw. List en bedrog wordt niet geschuwd en dit wordt op humoristiche wijze in beeld gebracht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Enigszins vermakelijke maar nergens hoogstaande avonturenfilm met een prima Carradine. Voor liefhebbers van motorflicks of luchtige romcom goed uit te zitten maar het heeft allemaal niet zo veel om het lijf. Gemiddeld.