Eierdiebe (2003)

Alternatieve titel: The Family Jewels

Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Robert Schwentke
met Wotan Wilke Möhring, Julia Hummer en Antoine Monot Jr.

Martin is de ambitieuze uit de familie, maar net als hij aan zijn doctoraal wil beginnen wordt er teelbalkanker bij hem geconstateerd. Hij verliest één teelbal, maar helaas is de ziekte al uitgezaaid. De arts adviseert een castratie zodat de ziekte wordt geneutraliseerd, maar Martin weigert de rest van zijn mannelijkheid af te staan en ondergaat liever een pijnlijke chemo-therapie, zonder garantie. De kankerafdeling in het ziekenhuis wordt zijn nieuwe omgeving en hij maakt er snel vrienden met lotgenoten. Hij wordt zelfs verliefd op Susanne, maar voelt zich toch niet helemaal compleet. Martin vermoedt dat het feit dat hij maar één bal over heeft er iets mee te maken heeft, en hij en zijn vrienden besluiten de geheime vertrekken van het ziekenhuis door te spitten, op zoek naar die ene teelbal..

Applaus voor de scriptschrijver

FisherKing
Tja, Pasen komt eraan, he...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
De Engelse titel in combinatie met de inhoud is helemaal bizar.

FisherKing
De Duitse titel ook hoor.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Klopt, maar de Engelse staat in kleinere letters dus die valt niet iedereen op

9.5 op IMDB overigens.

avatar van JayLunar
Arithmetic mean = 8.3

avatar van Purmerend
Intussen een 7.9 op IMDB.

Prachtige kleine gevoelige film over een groot thema , Kanker ik snap totaal de beoordeling niet van de andere users.... Een dikke acht dus 4*