ad

Jasper, Texas (2003)

Drama | 105 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Jeffrey W. Byrd

Met onder meer: Roy T. Anderson, Jon Voight en Louis Gossett Jr.

IMDb beoordeling: 6,4 (518)

Releasedatum: 8 juni 2003

Over Jasper, Texas

In 1998 werd Amerika opgeschrikt door het drama dat zich afspeelde in Jasper, Texas. Daar werd in juni van dat jaar een onschuldige zwarte man door drie blanke racisten achter een auto gebonden en voort getrokken...

image

James Byrd, Jr.

Billy Rowles

Walter Diggles

Beating Cop

City Manager

Old Sour Man (as Jim Bearden)

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Titel klinkt in ieder geval goed.

avatar van Zombie McGruder

Zombie McGruder

Te zien op Hallmark - nu als etalagekanaal in Rotterdam.

avatar van jaspertje3

jaspertje3

jasper

avatar van savi_7

savi_7

had toch iets beter verwacht, het acteren was goed maar het verhaal viel een beetje tegen ondanks wat er gebeurt in deze film

avatar van TheRisingSun

TheRisingSun

• 2016 stemmen

Het verhaal klinkt behoorlijk schokkend! Is de film het ook of valt hij wat tegen? Vanavond maar eens bekijken...

TheRisingSun schreef:

Het verhaal klinkt behoorlijk schokkend!

Tevens waargebeurd.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Film in het genre van Mississippi Burning. Het concept is wel goed van de film. Niet zozeer een standpunt van goed of fout, maar wel het feit dat op den duur iedereen in een vakje wordt geduwd. En hoe een klein dorpje met zo'n proces en mediacircus overweg kan. Het is niet altijd evengoed uitgewerkt, maar de acteerprestaties zijn wel goed gedaan. Een aanrader in elk geval als je Mississippi Burning goed vond.

avatar van erik1677

erik1677

Een geweldige film.

laat ook wel een beetje zien dat conventioneel amerika alles met de mantel der godsdienst probeert te sussen.

dat stoorde mij af en toe wel eens in de film, maarja we hebben het hier over texas,amerika en we weten wel een beetje hoe het er daar aan toe gaat.

John voight en louis gosset jr laten hier een sterk staaltje acteerwerk zien,ook de vader van het slachtoffer vond ik en geweldige rol neerzetten.

heb deze film nu 2 keer gezien, maar blijft een geweldige prent.