ad
  • 8.088.273 stemmen

Bigger Than James Dean (2004)

Documentaire | 52 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Frank Krom

Met onder meer: Christiaan Röllich

IMDb beoordeling: 6,6 (22)

Over Bigger Than James Dean

Amsterdam, 1996: de 24-jarige Christiaan Röllich heeft slechts één doel voor ogen: doorbreken als acteur in de Amerikaanse filmwereld. Hij wordt de nieuwe James Dean, voorspelt hij, nee, groter nog. Hij is bereid om er alles voor op te geven, zelfs zijn relatie. Applaus is immers beter dan seks, zo beweert hij. Vijf jaar later is Christiaan de trotse bezitter van een mooie auto maar met zijn acteercarrière vlot het niet erg. Hij doet regelmatig audities maar zijn belangrijkste prestatie tot nu toe is dat hij stand in was voor Brad Pitt in Ocean's Eleven. Zijn idealen zijn wat bijgesteld ('Jack Nicolson deed er ook tien jaar over') maar zijn optimisme is ongebroken. Ook als nog eens twee jaar later zijn kersverse bruid ernstig ziek wordt.

Lijkt me uitermate boeiend!

avatar van Art

Art

Van de week was dit een item in 2Vandaag Ik ben benieuwd hoe deze docu is zijn geheel is. Het uitgangspunt is iig fascinerend

avatar van Redlop

Redlop

Lijkt erg veel op James Dean. Die rookte ook.

avatar van oni_capla

oni_capla

Hij lijkt meer op guy pearce

avatar van John Doe

John Doe

Inderdaad! Daar dacht ik het eerst aan toen de pagina opflitste, maar hij probeert James Dean na te doen of ze hebben de foto ervoor uitgezocht om op Dean te lijken.

avatar van pjotr

pjotr

Nààh....ik vond het maar een vervelend mannetje....

TVGids

Ik ook. Echt zo'n kapsonesventje! Bah

avatar van Angie

Angie

ja wat er in de tv-gids stond vond ik erg arrogant, komt net om dehoek kijken en nu al zo'n kapsones!

avatar van gotti

gotti

Vooral een sterk begin. Later wordt het nogal standaard.

avatar van ROOSKY

ROOSKY

Tja, ik had hem ook wel kunnen vertellen dat ie het niet zou gaan redden. Echt een nietszeggend gastje met nul komma nul uitstraling. En dat is tussen die duizenden wannabee acteurs natuurlijk erg belangrijk om er een beetje tussenuit te springen. Ik vermoed dat hij ook voor geen meter kan acteren trouwens.

Op zich wel een leuke docu, maar het was leuker geweest als het over een sympathiek iemand zou gaan, en niet over toch best wel een irritant mannetje.

avatar van gotti

gotti

ROOSKY schreef:

Ik vermoed dat hij ook voor geen meter kan acteren trouwens.

Je zag hem in één eindexamen film van (ik meen) de HKU. Belachelijk slecht geacteerd was dat.

avatar van Diesel

Diesel

Een kijkje in het leven van wannabe Christiaan Röllich.

Niet al te bijzonder maar wel leuk. 2,5*

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Inderdaad niet heel bijzonder maar door de speelduur best leuk voor een keer

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Hmm, waarom staat deze titel me niet aan...

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19411 berichten

Christiaan Rollich is tegenwoordig hoofd barman bij een bar in LA, zo leert een googlesearch.