The Flying Fleet (1929)

1 stem

Actie / Romantiek

geregisseerd door George W. Hill
met Ramon Novarro, Ralph Graves en Anita Page

De cadetten Tommy Winslow en Steve Randall zijn twee vrienden bij de marine. Ze worden allebei verliefd op Anita Hastings. Tijdens een vlucht naar Honolulu stort hun vliegtuig neer en in het water moeten ze op een vleugel drijven. Met weinig water en eten wachten beiden vervolgens tot er hulp komt en zullen ze hun persoonlijke problemen opzij moeten zetten.

avatar van streeter
Dit was ongeveer de Top Gun van toendertijd.

avatar van bioscoopzaal
Dat zal eerder Wings geweest zijn. Deze film lijkt me meer de Iron Eagle van de jaren '20.

avatar van streeter
Ik hou het toch op Top Gun, bios. Top Gun was een popcorn film, en deze ook. Wings was een Oscar film, en tevens meer anti-oorlog dan Flying Fleet. Deze film ging echt over helden, en was heel glorieus. En net als Top Gun gaat The Flying Fleet ook niet over oorlog, terwijl Wings een oorlogsfilm is.
Ik heb Wings nog niet gezien, maar dat is in ieder geval wat ik erover heb gelezen.

avatar van bioscoopzaal
Daar heb je natuurlijk gelijk in. En het is ook een beetje oneerlijk om een film te vergelijken met Iron Eagle ... dat wil je toch geenenkele productie aandoen

avatar van matthijs_013
Deze film lijkt nog een beetje te teren op (het succes van) Wings als ik zo het plot lees. Mag ik vragen hoe je aan deze film bent gekomen, streeter?