Dead Innocent (1996)

Canada
Thriller

geregisseerd door Sara Botsford
met Geneviève Bujold, Graham Greene en Nancy Beatty

Suzanne St. Laurent is een 45-jarige succesvolle advocate. Ze woont in een fraai appartement met haar dochter Nicole en haar dienstmeisje Rosa. Op een avond vindt ze het levenloze lichaam van Rosa. Haar dochter is spoorloos. Wanneer ze de politie probeert te bellen, beveelt een onbekende stem haar om zorgvuldig om zich heen te kijken. Suzanne ontdekt dat iemand kleine video-camera's in alle kamers van haar appartement heeft geplaatst. Alles wat ze doet of zegt wordt geregistreerd.

avatar van K. V.
Deze film had 'k een aantal jaren geleden al eens op tv gezien en hij was me altijd bijgebleven. Nu een aantal jaren later zag 'k deze in een budgetbak liggen en heb 'k eens herbekeken.
Dit keer was 'k minder onder de indruk, maar toch blijf 'k het een goeie film vinden. In het begin doet de film erg tv-thriller achtig aan (zeker ook met de muziek), maar gelukkig veranderd dit. Het blijft een boeiend verhaal die zeker niet verveelde.
Ook niet zo'n bekende cast, maar ze brachten het er toch goed van af.
Geen film om meermaals per jaar te zien, maar om de zoveel jaar is het toch de moeite.
Het genre zou 'k omschrijven als psychologische thriller.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Botte Bujold.

Thriller over advocate Bujold die normaliter over lijken gaat, maar nu eens in een ander hoekje wordt gedrukt. Ze wordt thuis gevangen gehouden door een ontevreden 'klant' van de tegenpartij. Dat levert een handvol claustrofobische momenten op, maar de echte spanning is te vaak afwezig. Een en ander is namelijk nogal voorspelbaar en doordat er tijdens de intro geen enkele sympathie voor het botte hoofdpersonage wordt opgebouwd, beklemt het allemaal te weinig.

Redelijk.