Con Express (2002)

Actie

geregisseerd door Terry Cunningham
met Sean Patrick Flanery, Arnold Vosloo en Ursula Karven

Tijdens een routine-inspectie van de douane wordt er een illegale vracht met zwaar giftige wapens gevonden. Door deze vondst kan eindelijk de Russische crimineel Simenov (Arnold Vosloo) opgepakt worden. De taak is aan agent Brooks (Sean Patrick Flanery) om hem naar de gevangenis te escorteren. Hierbij krijgt hij assistentie van de mooie Natalya Batalova, een Russische agente, die een persoonlijke vendetta heeft tegen Simeonov. Helaas schieten Simeonov's handlangers hem te hulp, de twee agenten achterlatend in een neerstortend vliegtuig. Zij overleven de crash en gaan direct op weg naar de trein waar het gifgas op vervoerd wordt, wetende dat de Rus deze zo snel mogelijk in zijn bezit wil krijgen.

avatar van sn@ke
Con express ***

Vrij doorsnee actieprent met weinig vernieuwend verhaal met soms wat matige special effects. Geheel blijft wel vermakelijk.

avatar van The Goss
Matig verhaal met matige acteurs. De personages zijn op geen enkele wijze uitgediept. Die kale biljartbal schijnt op een gegeven moment kanibalistische trekjes te hebben, maar waarom? Joost mag het weten.

De actie is op vele momenten niet geloofwaardig. Groepje bestormt het hutje waar held en heldin ziten. Groepje wordt helemaal neergeknald. Baas van groepje komt daarna poolshoogte nemen. Zonder enige dekking terwijl zijn groepje net massaal omgelegd is. Waardeloos

Zeer matig uitgewerkte film. Ze hadden wel wat dieper in mogen gaan op de achtergrond van de verschillende personages; zoals de mysterieuse Russische agente, de Kanibalistische Rus, en de Super crimineel die wist te ontsnappen uit een high security gevangenis.

Aan het verhaal zelf was niet veel vernieuwends, maar heb toch nog wel genoten van de film.

avatar van pjutter
deze film viel me nog alles mee,
alleen soms leek het wel of er fragmentjes uit andere films waren gejat, zoals die lawines en die straaljagers.

avatar van DiDa
Con Express is een van de laatste (zo niet de laatste) film, uitgebracht door de PM Groep Entertainment. Zij staan bekend om het distribueren/produceren van vele b-actiefilms die voornamelijk in de jaren 80 en 90 zijn uitgebracht. En deze laatste film van PM is zeker niet de beste film die zij uit hebben gebracht. Maar ook niet de slechtste.
Con Express heeft te maken met teveel cliches. Ieder stukje van het plot, iedere actiescene, het voelt alsof we dit allemaal al veel vaker (en beter) hebben gezien. Dit voelt niet alleen zo, dat is ook zo. Zeker als je tijdens het kijken scènes ziet, waarvan je denkt: Goh, deze scène ken ik letterlijk ergens van. Dat kan kloppen want er is veel gebruik gemaakt van stockfootage. Zo komt de vliegtuigcrash rechtstreeks uit Cliffhanger en de shots van de trein komen rechtstreeks uit Runaway Train. Maar ja een leek heeft dit niet in de gaten en ziet misschien toch een vermakelijke film.
Con Express is dan ook vermakelijk. We hebben het allemaal wel een keer gezien, maar de film weet veel actie te brengen en waar menig b-actiefilm saai en traag verloopt hebben de makers wel tempo in de film weten te houden.
De personages zijn niet allemaal even imposant. Zo is Sean Patrick Flannery verkeerd gecast. Flannery is gewoon geen actiester en komt dan ook totaal niet over als stoere agent die terroristen moet gaan verslaan. Verder is de rol van de Russiche agente vrij irritant en voegt niets toe aan de film. De enige functie die zij heeft is om de film nog van enig naakt te voorzien.
Vosloo echter is redelijk op dreef als badguy. Op de een of andere manier vind ik Vosloo altijd imponerend als slechterik (in Hard Target is hij op z’n best). Hij is dan ook de publiekstrekker van de film, alleen had hij dan wel wat meer screentime mogen hebben.
Ook de rol van de gestoorde handlanger van Vosloo is wel leuk. De man vindt het leuk om stukken uit het gezicht van z’n slachtoffers te bijten. Ja, ja….

Zoals je leest: Con Express is leuke onzin. Het is geen actietopper, maar garandeert wel vermaak, al hebben we alles al veel beter gezien. 2 sterren

Redelijke film in het begin dacht ik wéér zo`n B film.
Op zich viel het wel mee maar, een echte aanrader is het niet.
Leuke voor een zaterdagmiddag.

avatar van AGE-411
di 6 april om 23.20 op 2BE

avatar van Undertraxx
AGE-411 schreef:
di 6 april om 23.20 op 2BE

Vandaag dus....
Heb hem hier opstaan, maar kan het niet aanzien.
Wat is me dat voor een belachelijke film.

domkey
Lekkere spannende film; ik heb genoten!

avatar van 606
domkey schreef:
Lekkere spannende film; ik heb genoten!

En dan een 0,5 geven ? vast een fout of, je zegt het bewust.