• 8.298.424 stemmen

Survival on the Mountain (1997)

Drama | 120 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: John Patterson

Met onder meer: Markie Post, Dennis Boutsikaris en Ian Tracey

IMDb beoordeling: 4,3 (246)

Plot Survival on the Mountain

Joe en Amy Hoffman willen gaan trekken in Nepal ter gelegenheid van haar veertigste verjaardag. Ze laten hun kinderen thuis achter met Amy's moeder en stiefvader. Amy's moeder is erg bezorgd, maar Amy stelt haar gerust met de belofte dat ze ver onder de sneeuwgrens zullen blijven en de Mount Everest dus niet echt zullen beklimmen. Na hun aankomst regelen Joe en Amy gidsen om de omgeving te ontdekken. Nadat zij uit het basiskamp zijn vertrokken, komt er, ongebruikelijk voor dit seizoen, een tyfoon aan die een enorme sneeuwval met zich meebrengt. De gidsen hebben de lawines gehoord en wekken de groep 's nachts, in de hoop op tijd in het basiskamp aan te komen.

avatar van zeus

zeus

Film zelf was niet zo bijzonder, maar ik vond sommige beelden van de bergen wel heel mooi. 1,5*.

avatar van damon

damon

wat een arrogante stel zeg, die Joe en Amy

Betweters pur sang + erg stijfburgerlijk

en dan ook die gidsen tonen als achterlijke debielen, terwijl onze Amerikaanse echtpaar alles beter weet. YUK!

Amerikaanse duo weet dus in de film beter hoe je moet overleven + terugkeren dan hun gidsen!

misschien dat Balkenende + fam. van dit soort films houdt, want einde was wel erg zoet! 1*

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Het eerste gedeelte van de film vond ik zeker niet slecht. Gaandeweg veranderde de sfeer echter. Onze Amerikaanse wandelaars waren inderdaad van die beterkunners en hun gidsen (geboren en opgegegroeid in de omgeving. Volop ervaren) waren een stel schapen.
Bij de redding van de twee met die heli had van mij de film mogen stoppen. Het einde voegde inderdaad niets toe. Een gemiste kans.

avatar van Waku

Waku

Hij duurt geen twee uur zoals boven beschreven maar een kleine 90 minuten.

Het verhaal is wel aardig maar niet al te bijzonder.

Sommige beelden zijn fraai geschoten maar andere juist weer knullig.

Voorspelbaar verloop.

Een krappe net aan voldoende.

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Simpele film met een simpel verhaal en een simpele cast.

Inderdaad mooie beelden, maar veel meer had deze film niet om het lijf.

Ik heb me niet verveeld omdat ze alles in een vrij korte speelduur hebben gestopt. Maar het werd nergens spannend of interessant.

Viel me op dat ze ineens zo ver de berg op waren toen het noodlot toesloeg. Had het gevoel gekregen dat ze toen nog maar net weg waren.

Vond dat beterweterige wel meevallen van die Amerikanen. Het was meer die gidsen die egoistich begonnen te worden na verloop van tijd.

avatar van 606

Waku schreef:

Hij duurt geen twee uur zoals boven beschreven maar een kleine 90 minuten.

Het verhaal is wel aardig maar niet al te bijzonder.

Sommige beelden zijn fraai geschoten maar andere juist weer knullig.

Voorspelbaar verloop.

Een krappe net aan voldoende.

klopt ik heb de dvd en staat achterop 88 minuten

avatar van 606

SuperSideSwipe schreef:

Simpele film met een simpel verhaal en een simpele cast.

nee dat vind ik wel meevallen.

dat stuk met de berg dat ze daar net waren is ook zo.

dennis acteerd wel goed.

een zielig verhaal is het wel die amerikanen hebben het echt meegemaakt.

3,5 sterren

avatar van murtcelP

murtcelP

Niet zo'n goede film over het overleven in de Hymalaya. Veel ongeloofwaardigheden en een zoetsappig "wat zijn we weer allemaal gelukkig"-einde.
Tijdens de film kreeg ik steeds meer het idee dat ze juist lieten zien wat je NIET moet doen als wilt overleven in zo'n gebied. En dan tegen het einde gaat mevrouw er alleen op uit, zonder enig idee waar ze zitten, loopt kilometers door de sneeuw zonder iets van bagage bij en komt mooi bij het dorp uit! Hoera. **1/2 ster, voor de mooie beelden.

avatar van veron35

veron35

Deze film is echt stukke beter dan vertical limit en ook een stuk goedkoper.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Ik vond het een beetje een zeik film. Simpel verhaal met stomme cliches en aan de hoofdrolspelers krijg je naarmate de film eindigt steeds meer een hekel. Maar beelden waren mooi al zatten er goedkope stukken tussen ( lawine ) en het geluid was ook wel redelijk. Je kan duidelijk merken dat de film voor televisie was gemaakt zo'n zondag of woendagavond ( waar gebeurd verhaal film al was deze film volgens mij niet echt gebeurd ).Kortom ik vind de film zeker niet meer waard dan 2* en dat is ruim.

Don_Mat

Wat een slechte film. Hetzelfde idee als anderhalf uur iemand filmen met autopech. Totaal niet boeiend. Een 0.5 *

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Waku schreef:

klopt

avatar van Perry Meer

Perry Meer

tja een amerikaans drama op of onder de berg, ik vond de hoofdrolspeelster geen goede keuze

zij riep erg vaak 'ohh Joey' en haar haar trok teveel aandacht net als het gele skiejack

wel soms mooie plaatsjes van het gebergte, dat was wel indrukwekkend

maar voor de rest, pffff, het is ook een televisiefilm volgens mij

2, sneeuwballen

Tarkus

Niet echt een boeiende film, al zou de locatie daar wel geschikt voor moeten zijn.

Geen goede vertolkingen ook al niet.

Neen, dit is niet wat ik in een film met deze titel zoek.