ad

Alternatieve titel: Garden of Heaven

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Dong-hyeon Lee

Met onder meer: Jong-beom Son

IMDb beoordeling: 5,7 (162)

Oorspronkelijke titel: 하늘 정원

Releasedatum: 4 april 2003

Over Haneul Jeongwon

Een arts leert een visagist kennen bij wie maagkanker wordt geconstateerd. Ondanks dat ze weten dat ze nog korte tijd te leven heeft, krijgen ze een relatie met elkaar.

kalashnikovboy

Erg mooie film.

Werkelijk geen enkel min-punt te vinden.

Ik kan er helaas niet al te goed over vertellen, maar zal deze film zeker niet vergeten.

Een 4.5

avatar van J.T.O

J.T.O

Zo hoog, ik geef het een 3.00 en het show zelf is opzich wel te kijken, maar het is niet iets echt specials. De karakters zijn een beetje simpel en veel ontwikkeling vindt er niet veel plaats. En juist precies vanwege die gemiste ontwikkeling pakt het drama niet zo goed uit.

avatar van Onslaught

Onslaught

Erg mooi verhaal en erg mooie productie. Ik kijk er niet al te diep naar, maar beoordeel gewoon of het me raakt of niet. Ik ben niet goed in elk detail te analyseren.

Ik geef deze film een 4.0.

avatar van Onslaught

Onslaught

Kan iemand aub deze poster toevoegen. Die andere is best lelijk...

avatar van Muggsy

Muggsy

De film heeft een hart maar is oeverloos sentimenteel. De muziek kan na een tijdje erg op de zenuwen gaan werken evenals het acteerwerk van de mannelijke hoofdrolspeler. De eerste maal dat de twee hoofdpersonages elkaar ontmoeten zou je door het onconventionele gedrag van de jongen gaan verwachten dat er toch nog een vreemd kantje aan hem zit. Die hoop wordt al snel de kop ingedrukt als blijkt dat wanneer hij de rol van dokter toegedicht krijgt hij dit zeer onderkoeld speelt. Natuurlijk vind er dan ergens tegen het einde een eruptie van emoties plaats en krijgen we op de koop toe nog een boodschap mee om ons gemoed er bovenop te helpen, maar het ware beter geweest toch wat meer risico's te nemen met het verhaal.

BBarbie

Matige film over een hospice als decor voor een moeizame relatie tussen een jonge aankomende dokter en een terminale kankerpatiënte. In mijn ogen duidelijk bedoeld als tranentrekker, maar noch de dramatiek noch de romantiek komen uit de verf. De tragische Eun-ju Lee (maakte op jonge leeftijd een einde aan haar leven) vormt in feite het enige lichtpuntje in deze veel te oppervlakkige film.