Vergeten Straat (1999)

België

geregisseerd door Luc Pien
met Jos Verbist, Anja Daems en Wim Opbrouck

Door een onachtzaamheid in de bouwplannen van de stad, worden de bewoners van een doodlopend straatje bedreigd met onteigening. Er rijst verzet, maar egoïsme en apathie doen dat protest mislukken. Een schrijver die getuige is van die onenigheid, creëert in zijn fantasie een eigen straatje. Een straatje waarin de bewoners elkaar wél begrijpen en samenwerken aan een nieuwe samenleving.

FisherKing
Naar een novelle van Louis Paul Boon. Heeft deze film wel een release gehad ?

avatar van bioscoopzaal
Ik geloof dat die hier in België heel eventjes heeft gedraaid in de zomer van '99. Maar een echt grote hit zal het niet geweest zijn ...

FisherKing
aha Thanks, dus niet raar dat ik er nog nooit van gehoord had. (en roulatie in vakantietijd, das niet echt sterk)

Hallo,
Ik ben een leerling van het scheppersinstituut te Mechelen en ik ben
op zoek naar deze film voor mijn eindwerk.
Als iemand mij kan helpen.

groetjes Julie Bernaerts
julie_bernaerts@hotmail.com

Niet onaangename film om naar te kijken.