Beck - De Gesloten Kamer (1993)

Nederland / België
Misdaad / Drama

geregisseerd door Jacob Bijl
met Jan Decleir, Els Dottermans en Warre Borgmans

Na een langdurig herstel van een schotwond herneemt rechercheur Martin Beck, een gescheiden 45-jarige politieman, zijn activiteiten aan het hoofd van de Antwerpse moordbrigade. Er is een lijk van een oude man gevonden in een kamer met één deur en geen ramen en die deur is van binnenuit op slot gedaan. De man is door een kogel gedood. Er is echter geen wapen te vinden... Beck gelooft niet in de algemeen aangenomen theorie van zelfmoord. Bij het oplossen van de zaak komt hij in conflict met zijn ambitieuze collega Fisher. Uiteindelijk wordt hij geholpen door Monita, een jonge, gescheiden moeder, die door middel van dubieuze zaakjes haar hoofd financieel boven water probeert te houden.

FisherKing
Naar ik meen laatste film van Jacob Bijl.
Ik vond vooral Dottermans en Declair erg goed spelen.

Ik vind deze film dan weer zeer uitstekend met goede dialogen en goed begrijpbaar zo dat je achteraf niet denkt als in sommige films wat bedoelen ze daar nu ook weer mee. Een goed acteerende Jan Decleir zo als we van hem wel gewoon zijn ook de andere tegenspelers waren hier ook zeer indrukwekkend. Ook het camerawerk was van ultieme en superieuze kwaliteit. 5* is deze film zeker waard.

Goeie film met een uitstekende Jan Declair. Wat me alleen een beetje dwars zit is het einde. Een beetje plots en erg makkelijk. Toch 3.5*

jan is goed, zoveel is duidelijk. Maar het geheel is wel heel erg traag. 2,5*

robertus65
Teleurstellende misdaadfilm die maar wat voor krabbelde, in alle opzichten onvoldoende. Dat kunnen de Duitsers beter, krimi's maken.

avatar van Multivitamine
Jammer van de kwaliteit en de ingebakken subs, maar denk dat er gewoon geen andere bron is. Uiteraard blij dat ik hem toch heb kunnen zien.

Redelijke film met een nog jonge Jan Decleir die ook hier in goed speelt.