Cirkeln (2015)

Zweden
Fantasy / Mystery

geregisseerd door Levan Akin
met Hanna Asp, Ruth Vega Fernandez en Josefin Asplund

In een toilet van een middelbare school in het slaperige Engelsfors vinden Linnea en Minoo het levenloze lichaam van medescholier Elias. Zijn dood wordt afgedaan als zelfmoord. Het brengt zes meisjes samen die maar één ding gemeen hebben: ze hebben magische krachten en dat ze deze dienen te gebruiken om het kwaad te bestrijden.

avatar van knusse stoel
In het eerste deel hadden wij moeite (een beetje) om in de film te komen maar daarna gaat hij los. Het verhaal is boeiend en het gespeelde spel van de jongedames kwam ook goed van de vloer. Er zitten horrorelementen in maar de film neigt in zijn geheel meer naar een mysteries plot. De lengte van de film is echt nodig om het verhaal duidelijk naar voren te brengen. Fraai geheel!!!(buiten de eerste minuten)

avatar van vranque
Prachtige poster. Aardige film maar meer ook niet. Heb het bestselller boek niet gelezen maar ik zou me kunnen voorstellen dat menigeen die dat wel heeft gedaan dit ietwat tegenvallend zou vinden. ik vind het een best te verteren maar niet hoogstaande film.

avatar van joolstein
Heerlijke wegkijk- film met een lange speelduur. Door het mysterieuze karakter is het geen straf om deze film uit te zitten! De spanning zit hem meer in het spel van de meiden en hun ontluikende krachten dan in het kwaad. Voor mij was het al gauw duidelijk wie dat was.Alleen begreep ik niet helemaal wat de hoofdrolspeelster nu voor heks was? Of was zij nu ook het kwaad? Maar goed de eind scene was dan ook erg middelmatig (makkelijk) en voor mij niet geheel duidelijk.

avatar van weberanja
Aardige tienerfim, wel een lange zit! Special effect leuk gedaan!

broncode
Deze Harrie Potter film voor meisjes is zo traag dat je na een uur denkt:wist niet dat ik dood was!
Ben absoluut niet voor Hollywood remakes van buitenlandse films, maar deze "oma" film schreeuwt d'r om.

avatar van bjerik76
wat een lange film was dit.
Het begon wel aardig, toen werd het een beetje zoals " THE CRAFT" maar veranderde toch weer van koers.
Alleen is de hele film zo langdradig uitgewerkt dat ik eerlijk gezegd niet meer begreep hoe/wie en wat.
Ik had al moeite met de namen van alle scholieren, en wie welke gave had, en uiteindelijk dus ook hoe heel het plot in elkaar zat en wie nou de goeie en de slechte waren.
Het is verder allemaal vrij tam, en niet echt bloederig of met geweldadige acties zodat de doelgroep misschien groter zou zijn, maar ik haakte er door af.

keimpeS
Geen onaardige film over heksen/hekserij, deed me in de verte wel wat denken aan de serie Charmed en de film The Craft. (The Craft wil ik binnenkort zeker weer eens gaan zien). De speelduur van Cirkeln had wel wat korter gekund!

avatar van Pazmaster
Deze film heeft, zoals eerder vermeld, inderdaad veel weg van The Craft maar die film vind ik in alle opzichten toch wel een stuk beter dan deze. The Craft is spannender en er wordt ook beter in gespeeld. Deze film is vrij tam, er zitten best wat leuke momenten in maar echt spannend wordt het niet en heeft een beetje een Harry Potter gehalte. De brute scènes worden dan ook niet in beeld gebracht en daardoor oogt de film iets te braaf, meer gericht op tieners dus. De dames doen hun best om goed te spelen maar het blijft vrij zwak. De special fx zijn niet spectaculair maar kunnen er op zich nog wel mee door. Al met al is het allemaal nèt niet goed genoeg, daarom ook geen voldoende.

lezertje
De film begint veelbelovends. Vanaf de eerste minuut wordt je in het mysterie gezogen. Maar dan, na ongeveer een uur gaat het mis. Zodra je weet hoe de vork in de steel zit is ‘Cirkeln’ niets meer dan een warrige film over vijf pubermeisje met een geheim clubje. En dan helpen die paar hocus pocus trucjes à la Hans Klok op het einde ook niet meer om de film nog te redden.

Goede Zweedse fantasy film.
Goede cast, leuk verhaal en mooie, al zijn het er niet veel, speciale effecten.
Had het niet verwacht dat deze film best zo goed zou zijn, al ben ik dan een fan van de Scandinavische films, een fantasy prent had ik nog niet gezien, het was dus even afwachten wat dit zou brengen.
Maar voor mij is het allemaal goed geslaagd, dus een volgende is alweer welkom.