Pusteblume (1974)

Alternatieve titels: Der Wilde Blonde mit der Heissen Maschine | De Blonde Love-Machine

West-Duitsland

geregisseerd door Adrian Hoven
met Rutger Hauer, Dagmar Lassander en Shirley Corrigan

De knappe Erik vult zijn tijd met vrouwen, motorrijden en alcohol. Hij is erg geobsedeerd door een poster van een meisje dat pluizen van een paardebloem wegblaast. Voor hem is zij de ideale vrouw, nadat hij door zijn vrouw opzij werd gezet en zij hem teleurstelde, door een prostituee te worden en drankverslaafd te worden toen hij op zee verbleef. Het drijft hem tot wanhoop en moord.

Zie hier het resultaat van de impact die Turks Fruit op de Duitsers had ... zonder gekheid: zou het graag eens zien.

kappeuter (moderator)
Veel bloot en erg platvloers, bijna soft-porno.
Ontzettende b-film, maar wel vermakelijk. Min of meer de Duitse parodie op Turks Fruit.

avatar van niethie
Zelde verhaal als met Das Amulett des Todes, destijds eens gezien omdat Hauer meedeed. Vond het maar en zwak afreksel van Turks Fruit, maar dan zonder hart.

2 sterren

Doet inderdaad af en toe wel wat aan Turks Fruit denken, maar een vergelijking is oneerlijk. Dit is een lekker tussendoortje en Turks Fruit is echt wel wat meer. Rutger Hauer speelt hier de rol waar hij altijd in uitblonk, die van macho vrouwenversierder, die als het zo uitkomt een flinke klap kan uitdelen.
Heb me er wel mee vermaakt. Hoop leuke vrouwen die in recordtempo uit de kleren gaan. Oké, het verhaal rammelt aan alle kanten, is nauwelijks geloofwaardig en de film gaat uit als een nachtkaars, maar voor Hauer-adepten (ben ik ook al niet) toch wel waard om te bekijken.