ad
  • 8.184.807 stemmen

Yo, la Peor de Todas (1990)

Drama | 105 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Ik, de Slechtste Aller Vrouwen / I, the Worst of All

Oorsprong: Argentinië

Geregisseerd door: María Luisa Bemberg

Met onder meer: Assumpta Serna, Héctor Alterio en Lautaro Murúa

IMDb beoordeling: 7,0 (612)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Releasedatum: 10 januari 1992

Over Yo, la Peor de Todas

De film is gebaseerd op het leven van de non Juana Ines de la Cruz, één van de grootste dichteressen uit het Mexico van de 17e eeuw. Door haar gedichten is ze de trots van het klooster. De komst van een nieuwe aartsbisschop zal haar leven echter voorgoed veranderen. Ze raakt verstrikt in een machtsstrijd tussen de aartsbisschop en de Spaanse landvoogd. Juana geniet de bescherming van de landvoogd en diens echtgenote, met wie zij een gepassioneerde vriendschap ontwikkelt. Dit alles is een doorn in het oog van de katholieke kerk, die haar met alle mogelijke middelen in het gareel probeert te krijgen. De landvoogd verliest uiteindelijk de strijd van de kerk en dit heeft grote gevolgen voor Juana.

image

avatar van g_unitboy

g_unitboy

lijkt me een saaie film

avatar van avatar-freak

avatar-freak

Goeie film , maar op sommige stukken kon het beter