Hans Betaalt de Schade (2020)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Mildred Roethof

Wat zou je doen voor een dure vakantie of designertas? In de wereld van Hansen en Grietjes draait het allemaal om luxe en geld in ruil voor aandacht, gezelschap of seks. Van de Randstad tot Friesland en Limburg; overal gaan Hansen op zoek naar hun Grietjes en andersom. Ook aan VIP-tafels van luxe clubs zijn ze niet meer weg te denken. Wie zijn deze Hansen en Grietjes en wat schuilt erachter? En wie gebruikt nu eigenlijk wie?

avatar van jipt
Materialisme, een verpest schoonheidsideaal en een kromme man-vrouw verhouding: als je door alle oppervlakkigeheid en irritante mensen uit deze docu heen kijkt zie je min of meer wat er volgens mij mis is met een deel van de huidige jonge generatie. Dan moet je wel goed kijken, want de docu zelf is inhoudsloos. En Hans en Grietje zijn broer en zus, dus de analogie klopt ook niet. 1*