Vaarwel Amerika (2020)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Gideon Levy

Stel je voor dat je een klimaatdeskundige bent en je werkt voor de Amerikaanse overheid en Donald Trump wordt je nieuwe baas. Kun je dan nog gewoon je werk doen? Volgens Trump is klimaatverandering ‘a Chinese Hoax’, Chinees bedrog. Dus gewoon je werk doen als klimaatwetenschapper, dat leek regisseur Gideon Levy een lastige zaak. Daarom ging hij op zoek en belangrijker, hij vond een aantal klimaatdeskundigen in dienst van de Amerikaanse overheid, die bereid waren een inkijkje te geven in hun leven.

avatar van mikey
Aardige schets van wetenschappers die Amerika worden uitgedonderd. Niet letterlijk natuurlijk maar de financiering van klimaatstudies komt in 't trupm tijdperk zwaar onder druk te staan, dus velen zullen moeten vertrekken.
Het huidige politieke klimaat van ontkenning en dollars.
Nu gratis te zien op npo start.

avatar van narva77
narva77 (crew)
Kijk vooral ook naar de “voorganger” van Levy; Klimaatontkenners (2016). Die maakte vier jaar geleden ook al indruk op mij.